Saturday, September 24, 2005

Jamal ... 27 tahun berlalu

Semalam saya berpeluang bersama isteri tersayang dan saudara menghadiri rakaman Dari Studio 1 : Jamal Abdillah di ASTRO.

Fuuyooo … selapas beberapa lama dan kali menonton akhirnya saya rasa betul-betul puas hati. Lain dari akhirnya dapat mendengar Perpisahan Tanpa Relaku live .. satu lagu yang jadi kenangan sejak di Melbourne…. Jamal have done so well. Tidur lena lepas tu … ngigau sekali kot.

Hampir semua lagu dinyanyikan dari jiwa dia. Boleh rasa dan sampai mesej, ‘feel’ dan apa jua yang dia nak sampaikan. Tone suaranya is verry near perfect dan on thespot for hampir semua lagu.

Mostly lagu dari album Aku Penghiburmu yang memaparkan cover version lagu dari 70’s dan sekarang. Yup, Seroja dan Gadis Melayu semestinya ada. Mawi FC jangan la marah but Jamal nyanyi …. Fuyoo … there is no other like Jamal.

Personally memang ada masalah yg dia hadapi … maybe that’s why the songs banyak sedih dan really “gut-wrenching” feel bila dia nyanyi. Jemputan pun okay … memang untuk yg otai macam aku , buat rasa macam 20’an balik.

Ohya … Kapt was interviewed at the end … kalau ada can keluar TV … kalau tak … tak ada rezeki. Dengar cerita lepas Raya baru siarkan.

Jamal still rulez!    

1 comment:

Kirra Khairuddin said...

allo....

jgn lupa tengok Macam-macam Aznil Raya special tau....heheheheh